اولین پاتوق دخترای گل

اولین پاتوق دخترای گل

اولین پاتوق دخترای گل
شما بازديد كننده هستيد

یک دوست

خانه
آرشیو وبلاگ

پست الكترونيك
  Feed  


موضوعات وبلاگ

متفرقه (۱٦۸)
جالب (۱٦۳)
خبر های جالب (۱٢۳)
روانشناسی (٦٩)
طنز (٥۸)
عاشقانه (٢٩)
خبرهای جالب (۱۱)
حوادث (۳)

آرشیو وبلاگ

شهریور ٩٠
امرداد ٩٠
خرداد ٩٠

اين وبلاگ را صفحه اصلي خود كنيد


توانا رسانه نوین
ليست وبلاگ هاي فارسي
قالب های وبلاگ
اخبار ایران
اخبار ict
تفریحات اینترنتی
تالارهای گفتگو


لوگودونی وبلاگ

پرشین وبلاگ
افزايش آمار بازديد

 

۱۳٩٠/٥/۳۱

کالری چیست؟


کالری چیست؟   کالری در واقع، واحد انرژی غذایی است. یکی از اثرات غذایی که ما می خوریم تامین انرژی برای بدن ما می باشد تا بدن ما بتواند نیروی لازم را برای حرکات و کارهای ارادی و غیر ارادی خود به دست آورد. حرکات و کاهایی مانند راه رفتن، انجام کارهای شخصی، ورزش و کارهای بدنی در حرفه های مختلف ارادی است. اما حرکات غیر عادی مانند حرکات قلب و دستگاه گردش خون، دستگاه تنفس، حرکات معده و روده ها و غیره می باشد باید دانست که تولید و ساخته شدن بعضی از مواد در بدن احتیاج به انرژی دارد. بدن ما چه مقدار کالری نیاز دارد؟ تعیین مقدار کالری مورد نیاز یک فرد احتیاج به محاسباتی دارد و با عواملی مانند سن، وزن بدن، جنس، شغل، میزان فعالیت بدنی و ورزش و غیره بستگی دارد. جداولی برای تعیین میزان کالری مورد نیاز افراد مختلف وجود دارد. بعضی از سازمان های علمی نیاز به انرژی غذایی را در افرادی که وزن و قد متوسطی دارند و فعالیت بدنی آنها شدید نمی باشد برای زنان 2300 کالری و برای مردان 3200 کالری تعیین کرده اند.    آیا کالری که ما از راه غذا دریافت می کنیم کافی است؟ همه علاقه مند پیدا کردن جواب سوال بالا هستند. پزشک با معاینه شما می تواند بگوید شما در چه وضعیتی قرار دارید. اما یک راه ساده هم برای پیدا کردن جواب این سوال وجود دارد. اگر شما لاغر هستید یا چاق و یا وزن مناسبی با توجه به قد خود دارید. جداول استاندارد قد در این مورد به شما کمک می کند. اگر وزن شما نسبت به قدتان با ارقام جداول استاندارد تطبیق می کند، نشان می دهد که شما در گذشته کالری در حد نیاز بدن خود را به انرژی تبدیل نموده اید.   اگر وزن بدن شما از ارقام استاندار کمتر است لاغر هستید مفهوم آن این است که کالری دریافتی بدن شما کافی نبوده است. اگر شما وزن بیشتری نسبت به ارقام جداول استاندارد دارید چاق هستید نشان دهنده این واقعیت است که بیش از نیاز خود غذا خورده اید.اگر وزن شما نسبت به ارقام استاندارد تفاوت جزیی دارند و احساس ضعف نمی کنید و فعالیت روزانه شما خوب است و احساس سلامت و شادابی دارید و زود خسته نمی شوید، شما از نظر وزن مشکلی ندارید و مواظب باشید که وزن شما از ارقام استاندارد بیشتر فاصله پیدا نکند.     پروتئین کدام غذاها بهتر است؟ بدن ما در حالت سلامت می تواند هم از پروتئین غذاهای حیوانی و هم پروتئین غذاهای گیاهی استفاده نماید و اگر ما به اندازه کافی از غذاهای حیوانی و گیاهی مصرف نمائیم مشکلی از نظر دریافت پروتئین نخواهیم داشت. مهم این است که ما غذاهای غنی از نظر پروتئین را بشناسیم و هر کدام را که بیشتر دوست داریم و در اختیار ما هست مصرف نمائیم.   مقایسه وزن یا قد افراد در استخوان بندی های مختلف   ( ارقام طبیعی برای مردها )   قد Cm استخوان بندی کوچک بر حسب Kg (کیلوگرم) استخوان بندی متوسط بر حسب Kg (کیلوگرم) استخوان بندی بزرگ بر حسب Kg (کیلوگرم) 155 51 54 59 157 52 56 60 160 53 57 62 163 55 58 63 165 57 60 65 167 58 62 67 170 60 64 69 172 62 66 70 175 64 67 73 177 66 70 75 179 67 72 77 183 69 73 79 185 72 76 81 188 73 78 85 190 75 80 86     مقایسه وزن یا قد افراد در استخوان بندی های مختلف   ( ارقام طبیعی برای زنها )   قد Cm استخوان بندی کوچک بر حسب Kg (کیلوگرم) استخوان بندی متوسط بر حسب Kg (کیلوگرم) استخوان بندی بزرگ بر حسب Kg (کیلوگرم) 143 144 147 152 153 155 157 160 162 163 167 170 172 174 177 42 43 44 46 47 48 50 51 53 55 57 58 60 62 64 45 46 48 49 50 52 53 55 57 59 61 62 64 66 68 50 51 52 53 55 56 58 60 62 63 65 67 69 71 73     آب انگور آب سیب آب نارنج آب غوره آب پرتقال آب پرتقال آب گریپ فروت آجیل درهم آرد ذرت آرد گندم آلبالو(کمپوت) آلبالو(باهسته) آلبالو (باهسته) آلوی زرد آلوی قرمز آناناس (کمپوت) اسفناج خام آلو بخارا انار تازه (دانه) انار کامل انبه انجیر انجیر تازه انجیر خشک انگور 100 گرم 100 گرم یک ق.غ. 100 گرم 100 گرم یک لیوان یک لیوان 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 90 کالری 45 کالری 4 کالری 20 کالری 45 کالری 110 کالری 80 کالری 650 کالری 370 کالری 360 کالری 90 کالری 60 کالری 60 کالری 75 کالری 45 کالری 90 کالری 25 کالری 15 کالری 60 کالری 35 کالری 60 کالری 20 کالری 60 کالری 270 کالری 80 کالری     بادام (مغز) بادام درشت بادام زمینی (مغز) بادمجان باقلا باقلای خشک باقلای سبز باقلوا با پسته برگ چغندر برگ مو برنج برنج (یک لیوان) برنج پخته بستنی به بیسکویت بیفتک پاچه بدون چربی پرتقال پسته پسته (با پوست) پفک پنیر (بلغاری) پنیر پاستوریزه پنیر محلی پوره سیب زمینی پیاز متوسط پیازچه پیتزا معمولی 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 190 گرم یک کفگیر 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم یک پاکت کوچک 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک لیوان یک عدد یک عدد یک عدد 660 کالری 10 کالری 560 کالری 17 کالری 5 کالری 360 کالری 108 کالری 540 کالری 30 کالری 60 کالری 360 کالری 660 کالری 250 کالری 190 کالری 30 کالری 330 کالری 300 کالری 130 کالری 35 کالری 8 کالری 340 کالری 40 کالری 330 کالری 210 کالری 210 کالری 180 کالری 5 کالری 3 کالری 700 کالری     تخم آفتابگردان تخم کدو تخم‌مرغ (زردة تنها) تخم‌مرغ (سفیده) تخم‌مرغ (آب‌پز) تخم‌مرغ (نیمرو) تخم هندوانه ترب تربچه ترخون تره تمبر هندی تمشک تن ماهی توت تازه توت خشک توت فرنگی جعفری جگر سرخ‌کرده جگر سفید جگر مرغ جگر (یک سیخ) جو 100 گرم 100 گرم یک عدد یک عدد یک عدد یک عدد 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 560 کالری 600 کالری 50 کالری 20 کالری 70 کالری 130 کالری 590 کالری 25 کالری 2 کالری 45 کالری 25 کالری 115 کالری 80 کالری 315 کالری 60 کالری 360 کالری 35 کالری 25 کالری 330 کالری 160 کالری 125 کالری 80 کالری 350 کالری       چای تلخ چای شیرین چغندر (آب‌پز) چغندر خام چیپس حلوا حلوا ارده حلیم (بدون روغن) خامه سفت خامه شل خاویار خربزه خربزه خردل خرما خرما (با هسته) خرما (بدون هسته) خرمالو خرمای تازه خرمای خشک خیار خیارشور هر مقدار با 4 حبه قند 100 گرم 100 گرم ده عدد 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم یک عدد 100 گرم یک فنجان یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم صفرکالری 40 کالری 35 کالری 45 کالری 110 کالری 400 کالری 500 کالری 180 کالری 350 کالری 250 کالری 300 کالری 23 کالری 50 کالری 80 کالری 20 کالری 240 کالری 505 کالری 80 کالری 140 کالری 310 کالری 15 کالری 12 کالری     دانه آفتابگردان دسر (ژلاتین) دل گوسفند دل مرغ دلمه متوسط دوغ ذرت ذرت بوداده ذرت خام رطب روغن حیوانی روغن مایع روغن نباتی ریحان ریواس زبان گوساله زبان گوسفند زردآلو زردآلو (برگه) زردآلو (کمپوت) زیتون خام سبز زیتون خام سیاه زیتون خام 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم یک ق غ 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم یک عدد 300 کالری 180 کالری 260 کالری 170 کالری 150 کالری 15 کالری 80 کالری 357 کالری 75 کالری 150 کالری 890 کالری 120 کالری 900 کالری 40 کالری 15 کالری 130 کالری 260 کالری 50 کالری 270 کالری 250 کالری 140 کالری 200 کالری 7 کالری     صدف دریایی طالبی بدون شکر طالبی عدس عدس با کمی روغن عسل عسل عسل فرنی فلفل سبز یا قرمز فندق فندق با پوست قارچ قره قروت قلوه قند قند حبه قهوه 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم یک لیوان 100 گرم یک ق غ یک ق م یک لیوان 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 65 کالری 20 کالری 40 کالری 340 کالری 185 کالری 300 کالری 50 کالری 20 کالری 200 کالری 22 کالری 10 کالری 300 کالری 27 کالری 240 کالری 105 کالری 400 کالری 12 کالری 2 کالری     کاکائو کالباس کالباس کاهو کاهو درشت کباب کوبیده کباب برگ کتلت (کباب لقمه) کدو حلوایی کدو خورشتی کرفس کره کره حیوانی کشک کشک کشمش کلم پخته کلم خام کله پاچه کمپوت گیلاس کنجد کوفته برنجی کیک معمولی کیک شکلاتی کیک یزدی گردو گردو با پوست گریپ فروت گز گل کلم خام گلابی گندم گندم (آرد) گوجه درختی گوجه سبز گوجه‌فرنگی گوجه‌فرنگی (رب) گوجه‌فرنگی (سس) گوشت بره (باچربی) گوشت بره بی‌چربی گوشت گاو بی‌چربی گوشت گوسفندبی‌چربی گوشت مرغ گیلاس یک ق چ 100 گرم هر برش 100 گرم یک برگ یک سیخ یک سیخ یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک ق غ 100 گرم 100 گرم یک ق غ 100 گرم یک لیوان یک لیوان 100 گرم یک لیوان 100 گرم یک عدد بزرگ 100 گرم 100 گرم یک عدد یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 10 کالری 30 کالری 90 کالری 17 کالری 4 کالری 270 کالری 200 کالری 150 کالری 35 کالری 28 کالری 13 کالری 100 کالری 750 کالری 380 کالری 60 کالری 290 کالری 40 کالری 25 کالری 190 کالری 190 کالری 580 کالری 70 کالری 350 کالری 400 کالری 160 کالری 30 کالری 140 کالری 30 کالری 500 کالری 10 کالری 55 کالری 340 کالری 365 کالری 50 کالری 30 کالری 15 کالری 80 کالری 105 کالری 330 کالری 165 کالری 200 کالری 320 کالری 200 کالری 60 کالری     لپه لپه پخته لوبیاچشمبلبلی خام چشم بلبلی پخته لوبیا سبز لوبیا سفید یا قرمز لوبیا پخته لوبیا پخته لیمو تازه لیموترش (آبلیمو) لیمو شیرین لیموترش (آبلیمو) مارتادلا (کالباس) مارچوبه مارگارین مارگارین ماست ماکارونی مغز گردو مربا موز موز متوسط میگو 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک ق غ 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک ق غ 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 360 کالری 120 کالری 130 کالری 80 کالری 30 کالری 340 کالری 110 کالری 200 کالری 35 کالری 26 کالری 40 کالری 5 کالری 315 کالری 20 کالری 850 کالری 110 کالری 60 کالری 70 کالری 630 کالری 270 کالری 60 کالری 100 کالری 100 کالری     نارگیل (پودر) نارگیل تازه نارنج نارنگی نان سنگک نان لواش یا تافتون نان جو نان خشک نان روغنی نان ساندویچی نان باگت نان سوخاری متوسط نان سنگک نان لواش نخود نخود پخته نخود خشک نخودفرنگی نوشابه شیشه معمولی هلوی تازه هلو (کمپوت) هندوانه هندوانه (با پوست) هویج ایرانی هویج فرنگی 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک کف دست یک کف دست 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد یک عدد یک عدد 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم 100 گرم 100 گرم یک عدد 100 گرم یک لیوان 100 گرم 100 گرم 100 گرم 100 گرم 550 کالری 160 کالری 20 کالری 35 کالری 70 کالری 18 کالری 250 کالری 360 کالری 450 کالری 70 کالری 280 کالری 35 کالری 250 کالری 270 کالری 1 کالری 45 کالری 360 کالری 90 کالری 100 کالری 45 کالری 200 کالری 25 کالری 12 کالری 40 کالری 35 کالری     نوع فعالیت در یک ساعت مقدار کالری مصرفی خوابیدن دراز کشیدننشستن انجام کار دستیایستادنرانندگیظرفشوییخیاطی شست و شوی لباس با دست آشپزی نرمش روفتن با جارو دستی پیاده رویراه رفتن کندتعمیر لوازم منزل گرد گیری پاک کردن پنجره اتو کشی همبازی شدن با بچه ها دوچرخه سواری آهسته بازی گلفمرتب کردن رختخواب قالیبافی باغبانی چمن زدن با دستگاه روفتن با جاروبرقی پینگ پنگ استفاده از اره برقی قدم زدن با سرعت متوسط پارو کردن برف انجام کارهای سخت خانگی رقص چمن زدن با قیچی رژه نظامی تمیز کردن کف اتاق تنیس دو نفره بدمینتون تنیس روی میز والیبال عملگی ساختمانشست و شوی ماشین بیل زدنپرورش اندام بالار فتن از پله پاروزدن قایق شنا با سرعت آهسته دوچرخه سواری کلنگ زدن اسب سواری سریع قدم زدن تند تنیس یک نفره شمشیربازی باغبانی (سخت)هندبال فوتبالشنا با سرعت متوسط دوچرخه سواری سریع اسکی یوگااره کردن با دست کوهنوردی شنا با سرعت زیاد دویدن خیلی سریع و به مدت کوتاه بوکسکوهنوردی (سریع) وزنه برداریاسکی در زمین هموارکشتی 708010011012012013513515015017017017018018519019520020020020025024024025027027529030030030030030031035035035035035036038039040050040040040042047048047050050055055055060060065069070070070010001100110012001350      

...

۱:٠٦ ‎ب.ظ در ساعت یک دوستنوشته شده توسط  


***كپي برداري از مطلب با ذكر منبع مجاز ميباشد***